Xpert Handtherapie app

Xpert Handtherapie ondersteunt uw zorg zo veel mogelijk digitaal. Hiervoor maken wij gebruik van de Xpert Handtherapie app. 

Al onze patiënten kunnen gebruik maken van de Xpert Handtherapie app. Via deze app kunt u eenvoudig uw afspraken inzien, uw huiswerkoefeningen inzien, ontvangt u automatisch afspraakherinneringen en kunt u beeldbellen met uw therapeut.

Uw afspraken met uw therapeut kunnen zowel live als via beeldbellen plaatsvinden. Voor veel patiënten bestaat de behandeling uit een mix van afspraken op de vestiging en afspraken digitaal. U downloadt de beveiligde app op uw telefoon, en kunt vervolgens eenvoudig inloggen met uw geboortedatum en wachtwoord. U ontvangt uw wachtwoord via sms (2staps verificatie).

Download de Xpert Handtherapie app

Wat zijn de voordelen voor u?

  • U mist geen afspraken meer dankzij de meldingen
  • U mist geen oefeningen meer dankzij de meldingen
  • U heeft al uw gegevens gebundeld in één overzichtelijke app
  • De app is altijd bereikbaar, beveiligd en toegankelijk
  • Het gebruik is erg simpel en snel

U ontvangt een uitnodiging voor de app zodra u aangemeld bent in ons systeem en een afspraak heeft ingepland. 

Maakt u nog gebruik van de MijnZorgApp? U kunt nog steeds gebruik maken van deze app. 

Veelgestelde vragen

1. De app in de app-store op uw mobiel opzoeken

Voor de Android-versie:
klik op https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mijnzorgapp.android

Voor de iPhone-versie (iOS):
klik op https://itunes.apple.com/nl/app/mijnzorgapp/id1440132934

Volg de instructies in de app-store. Open de app en volg de stappen in de app.

2. Geen wachtwoord? Vraag er een aan.

Klik op de link Geen wachtwoord ontvangen? Vul uw geboortedatum en 06- nummer in en u ontvangt per SMS een nieuw wachtwoord. Lukt dat niet? Neem dan contact op met ons op.

3. Login met uw geboortedatum en wachtwoord.

Vergeet daarbij niet om akkoord te gaan met de voorwaarden.

4. Verzin uw pincode.

Voer deze tweemaal in. Met deze viercijferige pincode heeft u voortaan toegang tot de app.

Als u een nieuw wachtwoord nodig heeft, bijvoorbeeld omdat u een nieuwe telefoon heeft, dan gaat u naar de App Store of Google Play Store en download de Xpert Handtherapie app.

Kies na het openen van de app de optie "Geen wachtwoord ontvangen?" en vraag een nieuw wachtwoord aan.

Bij het inloggen in de app, moet de geboortedatum en het per SMS verstuurde wachtwoord worden ingevoerd. Wat mis kan gaan, is het volgende:

  • Het wachtwoord bevat twee hoofdletters, die moeten ook zo worden ingetikt.
  • Uw geboortedatum is niet correct op de patiëntenkaart van de praktijk vermeld.
  • U heeft meerdere accounts, bijvoorbeeld ook van de kinderen, en u tikt bij de eigen geboortedatum het wachtwoord van uw kind in.
  • Bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord is het oude wachtwoord niet meer geldig.
  • Geen wachtwoord ontvangen? Neem contact met ons op. 

Om toegang te krijgen tot de app moet u een 4-cijferige pincode invullen die u bij de installatie zelf hebt verzonnen. Bent u deze vergeten? Vul dan een willekeurige pincode van 4 cijfers in, de app geeft dan aan dat de pincode fout is en er verschijnt een link 'Beveiligingscode vergeten?'. Klik daarop en volg de instructies.

U ontvangt automatisch meldingen in de vorm van een pop-up als het tijd is om uw beweegactiviteit of oefeningen te doen. Zo blijft u regelmatig bewegen en haalt u uw einddoel.

Als u de Xpert Handtherapie app opent, komt u op het startscherm terecht. Klik op ‘’Instellingen’’, hier kunt u de ‘’oefenreminders’’ en ‘’beweegactiviteiten’’ uitschakelen.

Met de videobel service is een behandeling op afstand mogelijk, waardoor u gewoon thuis kunt blijven. Voor uw afspraken op afstand maken wij gebruik van de AfsprakenApp. Hiervoor ontvangt u een uitnodiging via SMS met een link en een inlogcode. Hiermee kunt u de app downloaden en inloggen. 

Videobellen starten

Wanneer uw therapeut een (video)belafspraak inplant, krijgt u via de mail of een notificatie in de app een bevestiging. Is het tijd voor uw afspraak? Volg dan de volgende stappen: 

1. Ga in de app naar de afspraak (met het videoicoon)
2. Ga naar het videobelscherm door op de knop “Videobellen starten” te drukken.
3. Geef zo nodig toestemming voor gebruik van de camera en de microfoon.
4. Wacht op de therapeut
5. Zodra de therapeut aanwezig is, kan de sessie beginnen.
6. Ziet u uzelf niet? Verlaat dan de kamer en druk opnieuw op de groene knop. Ziet u de therapeut niet? Vraag dan aan hem/haar de kamer even te verlaten en weer terug te komen.
7. Druk op de rode knop om het gesprek te beëindigen.

Ziet u geen beeld en/of geluid? Onderstaande tips kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Ga even de 'kamer' uit en druk opnieuw op de groene knop 'videobellen starten'. 

  • Als u de ander niet ziet, vraag dan of ze de kamer even willen verlaten (via de knop met het rode telefoontje) en weer op de groene knop willen drukken. 
  • Als u het idee heeft dat de ander u niet hoort of ziet (bv. omdat u uzelf niet ziet), verlaat dan de kamer en druk weer op de groene knop. 
  • Ook als u gebeld wordt tijdens de sessie, verlaat dan, nadat u hebt opgehangen, de kamer en druk weer op de groene knop.

Controleer of u beeld of geluid hebt uitgezet

Onderaan het videobeeld kunt u met de witte knoppen de camera en microfoon aan of uit zetten. De camera of microfoon staan uit als er een streep door staat.

Controleer of de app toegang tot uw camera en microfoon heeft

De eerste keer dat videobellen wordt gebruikt wordt de gebruiker gevraagd om de app toegang te geven tot de camera en microfoon. Zonder deze toestemming kan videobellen geen video of geluid gebruiken.

Controleer de instellingen van MijnZorgApp of AfsprakenApp:

Android: Open de instellingen app, ga naar MijnZorgApp of AfsprakenApp, ga naar machtigingen en zet bij camera en microfoon het schuifje aan. Zie ook https://support.google.com/googleplay/answer/6270602?hl=nl
iOS: Open de instellingen app, ga naar MijnZorgApp of AfsprakenApp en controleer of de microfoon en camera zijn toegestaan.

Heeft u een haperend beeld? Onderstaande tips kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Controleer of uw internetverbinding voldoende is

Gebruik op het apparaat dat u wilt gebruiken voor videobellen een internet test (bijvoorbeeld: https://www.speedtest.net) om uw verbinding te testen. U heeft een stabiele verbinding van minimaal 5Mbps nodig voor een goede videoverbinding.

Zet de mobiel liggend in een houder

Als beide mobiels stilstaan heeft u het minst last van haperend beeld, en als de mobiel in landscape stand staat (liggend) wordt ook de microfoon niet afgedekt door de houder.

Staat uw vraag hier niet tussen? Kijk dan eens op deze pagina

Heeft u nog vragen over het gebruik van de Xpert Handtherapie app? Dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via 088 778 52 06.

Maak een afspraak
Bel 088 778 52 06Maak een afspraak